Languages
หน้า: [1] 2   ลงล่าง
  พิมพ์  
ผู้เขียน หัวข้อ: ทดสอบกรองแก็ส แบบกระดาษ-แบบฟองน้ำ Bulpren  (อ่าน 8439 ครั้ง)
0 สมาชิก และ 1 บุคคลทั่วไป กำลังดูหัวข้อนี้
Punpun
MIVEC switch — at 4750 rpm
Hero Member
*****

like: 105
ออฟไลน์ ออฟไลน์

กระทู้: 2652


« เมื่อ: มิถุนายน 22, 2013, 11:07:03 am »

ได้รับอภินันทนาการมาจาก Hongthong AutoGas ด้วยกรองแก็สแบบ -แบบฟองน้ำ Bulprenมาลองทดสอบที่ 10000 โล  ก่อนจะทำการผ่าออกมาดูกันในอนาคต  แต่ช่วงนี้ใช้รถคันนี้น้อยมาก  เลยคงใช้เวลาสักพัก  เอามาให้ดูก่อนใส  กับกรองแก็สแบบกระดาษที่ผ่านงานมา 20000 โล
อันนี้เป็นกรองกระดาษที่ 20000 โล
« แก้ไขครั้งสุดท้าย: มิถุนายน 22, 2013, 11:16:07 am โดย Punpun » บันทึกการเข้า

เพื่อประโยชน์โดยรวมของสมาชิก  เราจะทำต่อไป....
Punpun
MIVEC switch — at 4750 rpm
Hero Member
*****

like: 105
ออฟไลน์ ออฟไลน์

กระทู้: 2652


« ตอบ #1 เมื่อ: มิถุนายน 22, 2013, 11:13:43 am »

อันนี้คือตัวใหมใ่ที่จะทดลองใส่ที่ 10000 โล
« แก้ไขครั้งสุดท้าย: มิถุนายน 22, 2013, 11:17:21 am โดย Punpun » บันทึกการเข้า

เพื่อประโยชน์โดยรวมของสมาชิก  เราจะทำต่อไป....
Punpun
MIVEC switch — at 4750 rpm
Hero Member
*****

like: 105
ออฟไลน์ ออฟไลน์

กระทู้: 2652


« ตอบ #2 เมื่อ: มิถุนายน 22, 2013, 11:21:28 am »

จุดหมายหลัก ...

   กรองทั้งคู่  กรองเศษฝุ่นสนิมแห้งได้พอกันนะผมว่าเอง   แต่คุณเอส หงส์แกอยากให้มันกรองมากกว่าสนิมแห้ง  คือสิ่งที่เหนียวเหนียวมากับน้ำแก็ส  หรือพวก Tar และ Parafin ตัวอื่นที่มันเหนียวหนึบ   เลยเสาะหา กรองที่เน้นด้านนี้  ก็เลยเป็นที่มาของกรอง แบบฟองน้ำ Bulpren ตัวนี้
ผลคงต้องรออีกนิดที่ 10000 โลจะมาผ่าเทียบให้ดู   แต่ถ้าอยากลองเองรอไม่ไหว  ไป Service ที่หงส์เขาแล้วถามหากันเองเลย  ลองล้างหม้อแบบไม่ถอดด้วยก็ดีครับป๋า  ไม่ใช่หงส์ทองครับ  แต่ให้ผมเป็นตัวแทนลองทดสอบใช้ดู  เพราะเห็นผมทดสอบแล้วไม่คิดเงิน  อิ... ล้อเล่ง... Cheesy Cheesy Cheesy Cheesy

    แต่ผมยังไม่หลงประเด็นครับ กรองชุดนี้จุดหมายคือ  กรองก่อนเข้าหัวฉีด   แต่สำหรับผมยังไม่สามารถหากรองก่อนเข้าหม้อต้มที่ดีกว่าได้เลย   (กรองที่แรงดันสูง ก่อนถูกลดลงโดยหม้อต้ม)  1 )


What a BULPREN is ?
-  New filtration material BULPREN is made of a filter foam with open chambers and relatively very large slit foam, despite this, n-stratified construction gives very results in stopping the smallest particle sizes. In addition, the foam effectively captures the oil / paraffin wax.
Filtration through this type of foam is based on a different method than filtration through paper filter cartridge. Bulpren cartridge is working as a centrifugal filter.

Bulpren & paper
2 ) What a filter and filtration is ?
- Filter It is a device for separating solids and liquids from gases, by using one or more baffles of porous or absorbtion.
- Filtration: A method of separating solids and liquids from gases by mechanical retention of one of the substances or absorbtion. Gas released in filtering process of the particle is called filtrate.

3 )  What filter to choose - What are the differences between the filter's materials ?
Filters manufactured by CERTOOLS Sp. J. are differ in the way of performance, purpose or filtration and efficiency, all of these factors are determined by filter cartridge which is not visible element inside the filter. Filter cartridges are made of natural material - paper or synthetic - polyester or glass fiber ( reinforced in some varieties by metal mesh).
PAPER cartridge as the oldest representative of the filter media has an effective filtration mostly because of greater number of pleats which increases the filtration area. This cartridge is not very resistant to water which limits the scope of its application.

 POLYESTER and GLASS FIBER cartridges do not show these defects, moreover, reinforced by steel mesh show a high resistance to pleats deformation .
These cartridges have a uniform structure and small size of filtration slits, combined with their multi-layered structure (3 layers of polyester and 5 layers of fiber glass ) makes them very effective in capturing very small size of   particles. Manufacturers of autogas systems such as BRC, Lovato, KME introduce the glass fiber in their systems as the best protecting material for  injectors.

POLYESTER: mesh - polyester - mesh                  GLASS FIBER: mesh - polyester - glass fibre - polyester - mesh

The youngest child among the filter cartridges made of BULPREN foam, combining the advantages of all previously mentioned cartridges and not showing their flaws. Effective capturing of the  oil / paraffin wax - recommended Bulpren as the most efficient filtration material.

4 )  Which technical parameters you should take into account while choosing the filter?
Standard filter material used in the filters are subject to the below rules:
•the greater area, thickness and permeability of the filter material, the greater its absorptivity
•the more dense the material, the greater its efficiency
•the lower the resistances, the greater the permeability
•small density results in high capacity and vice versa
•the higher the efficiency the smaller the capacity

Theoretically the ideal filter medium is one characterized by 100% efficiency in removing any kind of contamination, and at the same time having infinite absorptivity and durability. It is impossible to achieve, however the solutions that would meet those requirements are sought.
Designing filters and filter cartridges, we are trying to ensure maximum efficiency and the highest possible capacity of the filter, while maintaining high air permeability and low flow resistance.

5)  What the words efficiency, permeability, air permeability and flow resistance do mean?
•Efficiency  -  Efficiency of purifying is an ability to capture contamination molecules of specified size. It is represented as a ratio of mass of contamination molecules captured by the filter and mass of all the molecules delivered to the filter. Efficiency parameter is expressed in percentage (max. 100%).
•Absorptivity  -  Absorptivity ( filtration capacity ) is an ability to absorb given amount of contamination, not causing drop of the pressure of operating fluid below the permissible value.
•Air permeability  - It is amount of the operating fluid that goes through given area of the filter in the unit of time. That is an ability to pass the operating fluid.
•Flow resistance  -  Operating fluid going through the filter encounters the resistance from the filter material. This parameter is defined as a difference of pressure before and after the filter.

6 ) What happens if water which exists in autogas freezes inside the filter ?
 Water is going with gas together, usually remains inside the fuel tank if silled into filter and freeze after engine had been switched off, automatic system force to start engine by using petrol and convert into gas no earlier than
temperature of engine reach 30 ° C, It ensure problem-free driving.  Problem can arise when the weather conditions are not favorable and we want to start the engine by using gas."
« แก้ไขครั้งสุดท้าย: มิถุนายน 22, 2013, 11:31:56 am โดย Punpun » บันทึกการเข้า

เพื่อประโยชน์โดยรวมของสมาชิก  เราจะทำต่อไป....
Punpun
MIVEC switch — at 4750 rpm
Hero Member
*****

like: 105
ออฟไลน์ ออฟไลน์

กระทู้: 2652


« ตอบ #3 เมื่อ: มิถุนายน 22, 2013, 01:41:52 pm »

ป๋าไหนไหนก็เปิดฝากระโปรงมาดูแล้ว  เดินไปหยิบ ประแจแหวนเบอร์ 10  มาด้วยแล้วลองขันเบาเบาว่าน๊อท 4 ตัวที่หม้อต้ม KME ของป๋าที่ติดรุ่นนี้  หลวมจนเหมือนไม่ได้ขันหรือเปล่า  ใครเจอหลวมเกินเล่าให้ฟังหน่อย  แล้วมีกลิ่นเล็กน้อยแถวหม้อก่อนติดเครื่องเช้าไหม  ดูรูปจะเห็นน็อทตัวเมีย 4 ตัวเบอร์ 10
บันทึกการเข้า

เพื่อประโยชน์โดยรวมของสมาชิก  เราจะทำต่อไป....
Punpun
MIVEC switch — at 4750 rpm
Hero Member
*****

like: 105
ออฟไลน์ ออฟไลน์

กระทู้: 2652


« ตอบ #4 เมื่อ: มิถุนายน 22, 2013, 05:38:16 pm »

ยังไม่มีใครจัดหากรองก่อนเข้าหม้อต้ม  ที่ดูดีลดการสกปรกได้มากกว่ากรองกระดาษตัวน้อยน้อยที่ทั่วไปใช้เลยนะครับ  แปลกใจ Technology นี้จัง    อยากเห็นการเกิดขึ้นจัง
บันทึกการเข้า

เพื่อประโยชน์โดยรวมของสมาชิก  เราจะทำต่อไป....
ed hongtong
Newbie
*

like: 10
ออฟไลน์ ออฟไลน์

กระทู้: 121


« ตอบ #5 เมื่อ: มิถุนายน 24, 2013, 01:53:33 am »

เศษสนิมทั้งหมดและน้ำมันนีั้นอาจมีการค้างถังในครังแรก จากกระบวนการผลิต ก่อนติดตั้งเราจะใช้เครื่องดูดฝุ่นดูดออกก่อน ซึ่งอาจมีบ้างที่ไม่หมด และในการเปลียนกรองครั้งแรกแล้ว เศษพวกนั้นน่าจะหมดไป ผมว่า ของพี่ punpun นั้นในครังต่อไปไม่น่าจะมีแล้วครับ ทีีเขาไม่ทำมาเพะสาเหตุที่ มันจะไม่สกปรกอย่างที่เห็น ในสถาวะที่เป็นปกติครับ
บันทึกการเข้า
ed hongtong
Newbie
*

like: 10
ออฟไลน์ ออฟไลน์

กระทู้: 121


« ตอบ #6 เมื่อ: มิถุนายน 24, 2013, 02:03:37 am »

จุดหมายหลัก ...

   กรองทั้งคู่  กรองเศษฝุ่นสนิมแห้งได้พอกันนะผมว่าเอง   แต่คุณเอส หงส์แกอยากให้มันกรองมากกว่าสนิมแห้ง  คือสิ่งที่เหนียวเหนียวมากับน้ำแก็ส  หรือพวก Tar และ Parafin ตัวอื่นที่มันเหนียวหนึบ   เลยเสาะหา กรองที่เน้นด้านนี้  ก็เลยเป็นที่มาของกรอง แบบฟองน้ำ Bulpren ตัวนี้
ผลคงต้องรออีกนิดที่ 10000 โลจะมาผ่าเทียบให้ดู   แต่ถ้าอยากลองเองรอไม่ไหว  ไป Service ที่หงส์เขาแล้วถามหากันเองเลย  ลองล้างหม้อแบบไม่ถอดด้วยก็ดีครับป๋า  ไม่ใช่หงส์ทองครับ  แต่ให้ผมเป็นตัวแทนลองทดสอบใช้ดู  เพราะเห็นผมทดสอบแล้วไม่คิดเงิน  อิ... ล้อเล่ง... Cheesy Cheesy Cheesy )  [/color] 1 )


What a BULPREN is ?
-  New filtration material BULPREN is made of a filter foam with open chambers and relatively very large slit foam, despite this, n-stratified construction gives very results in stopping the smallest particle sizes. In addition, the foam effectively captures the oil / paraffin wax.
Filtration through this type of foam is based on a different method than filtration through paper filter cartridge. Bulpren cartridge is working as a centrifugal filter.

Bulpren & paper
2 ) What a filter and filtration is ?
- Filter It is a device for separating solids and liquids from gases, by using one or more baffles of porous or absorbtion.
- Filtration: A method of separating solids and liquids from gases by mechanical retention of one of the substances or absorbtion. Gas released in filtering process of the particle is called filtrate.

3 )  What filter to choose - What are the differences between the filter's materials ?
Filters manufactured by CERTOOLS Sp. J. are differ in the way of performance, purpose or filtration and efficiency, all of these factors are determined by filter cartridge which is not visible element inside the filter. Filter cartridges are made of natural material - paper or synthetic - polyester or glass fiber ( reinforced in some varieties by metal mesh).
PAPER cartridge as the oldest representative of the filter media has an effective filtration mostly because of greater number of pleats which increases the filtration area. This cartridge is not very resistant to water which limits the scope of its application.

 POLYESTER and GLASS FIBER cartridges do not show these defects, moreover, reinforced by steel mesh show a high resistance to pleats deformation .
These cartridges have a uniform structure and small size of filtration slits, combined with their multi-layered structure (3 layers of polyester and 5 layers of fiber glass ) makes them very effective in capturing very small size of   particles. Manufacturers of autogas systems such as BRC, Lovato, KME introduce the glass fiber in their systems as the best protecting material for  injectors.

POLYESTER: mesh - polyester - mesh                  GLASS FIBER: mesh - polyester - glass fibre - polyester - mesh

The youngest child among the filter cartridges made of BULPREN foam, combining the advantages of all previously mentioned cartridges and not showing their flaws. Effective capturing of the  oil / paraffin wax - recommended Bulpren as the most efficient filtration material.

4 )  Which technical parameters you should take into account while choosing the filter?
Standard filter material used in the filters are subject to the below rules:
•the greater area, thickness and permeability of the filter material, the greater its absorptivity
•the more dense the material, the greater its efficiency
•the lower the resistances, the greater the permeability
•small density results in high capacity and vice versa
•the higher the efficiency the smaller the capacity

Theoretically the ideal filter medium is one characterized by 100% efficiency in removing any kind of contamination, and at the same time having infinite absorptivity and durability. It is impossible to achieve, however the solutions that would meet those requirements are sought.
Designing filters and filter cartridges, we are trying to ensure maximum efficiency and the highest possible capacity of the filter, while maintaining high air permeability and low flow resistance.

5)  What the words efficiency, permeability, air permeability and flow resistance do mean?
•Efficiency  -  Efficiency of purifying is an ability to capture contamination molecules of specified size. It is represented as a ratio of mass of contamination molecules captured by the filter and mass of all the molecules delivered to the filter. Efficiency parameter is expressed in percentage (max. 100%).
•Absorptivity  -  Absorptivity ( filtration capacity ) is an ability to absorb given amount of contamination, not causing drop of the pressure of operating fluid below the permissible value.
•Air permeability  - It is amount of the operating fluid that goes through given area of the filter in the unit of time. That is an ability to pass the operating fluid.
•Flow resistance  -  Operating fluid going through the filter encounters the resistance from the filter material. This parameter is defined as a difference of pressure before and after the filter.

6 ) What happens if water which exists in autogas freezes inside the filter ?
 Water is going with gas together, usually remains inside the fuel tank if silled into filter and freeze after engine had been switched off, automatic system force to start engine by using petrol and convert into gas no earlier than
temperature of engine reach 30 ° C, It ensure problem-free driving.  Problem can arise when the weather conditions are not favorable and we want to start the engine by using gas."

      ไม่ได้ให้ไปเป็นหนูครับ ทางเราลองมาประมาณ 7000 โล แล้วครับ ลองมาประมาณ 2 เดือนกว่าครับ แต่ยังไม่เคยลอง ถึง 20000 โลครับ มันไม่ไหวแล้วครับ มันสกปรกเยอะเหลือเกิน น่าจะช่วยปกป้องหัวฉีดได้ครับ แต่ถ้าโดนไปแล้ว ก็ต้องล้างหม้ออยู่ดีเร็วๆนี้ผมอาจจะนัด ท่านลูกค้าที่ร้านวันอาทิตย์ เพื่อล้างระบบสำหรับ pajero ครับ
แล้วจะแจ้งให้ทราบอีกทีครับ
บันทึกการเข้า
tepanan_not
ID 3630
Jr. Member
**

like: 22
ออฟไลน์ ออฟไลน์

เพศ: ชาย
กระทู้: 897


PJS V.6 Donmuang


« ตอบ #7 เมื่อ: มิถุนายน 24, 2013, 05:28:48 am »

ป๋าไหนไหนก็เปิดฝากระโปรงมาดูแล้ว  เดินไปหยิบ ประแจแหวนเบอร์ 10  มาด้วยแล้วลองขันเบาเบาว่าน๊อท 4 ตัวที่หม้อต้ม KME ของป๋าที่ติดรุ่นนี้  หลวมจนเหมือนไม่ได้ขันหรือเปล่า  ใครเจอหลวมเกินเล่าให้ฟังหน่อย  แล้วมีกลิ่นเล็กน้อยแถวหม้อก่อนติดเครื่องเช้าไหม  ดูรูปจะเห็นน็อทตัวเมีย 4 ตัวเบอร์ 10
หม้อต้มของผมน๊อตทั้ง 4 ตัวยังดูแน่นดีครับป๋า ว่าแต่ป๋าพอรู้สาเหตุยังว่าทำไมมันถึงหลวมได้
บันทึกการเข้า

ไม่มีใครจนเกินกว่าจะให้คนอื่นได้
Punpun
MIVEC switch — at 4750 rpm
Hero Member
*****

like: 105
ออฟไลน์ ออฟไลน์

กระทู้: 2652


« ตอบ #8 เมื่อ: มิถุนายน 24, 2013, 10:15:06 am »

ป๋าครับพอรู้สาเหตุ... แต่ไม่มีใครมาฟันธงอะสิ


---- ข้อดีของหม้ต้มเรา KME มีดีอยู่อย่างหนึ่งที่ได้เพิ่มมาจากยี่ห้ออื่นนิด  คือ ตัวเรือนหม้อต้มมีการทำ อโนไดซ์ สีทองมาให้ถึงภายใน หรือทำทั้งตัวเรือนหม้อเลย  ทำให้ทนต่อการเกิดสนิมอลูมิเนียมได้ที่ระดับหนึ่งทีเดียว

http://www.tcmetal2549.com/webboards/243234/%E0%B8%84%E0%B8%A7%E0%B8%B2%E0%B8%A1%E0%B8%A3%E0%B8%B9%E0%B9%89%E0%B9%80%E0%B8%81%E0%B8%B5%E0%B9%88%E0%B8%A2%E0%B8%A7%E0%B8%81%E0%B8%B1%E0%B8%9A%E0%B8%AD%E0%B8%A5%E0%B8%B9%E0%B8%A1%E0%B8%B4%E0%B9%80%E0%B8%99%E0%B8%B5%E0%B8%A2%E0%B8%A1-%E0%B8%AD%E0%B9%82%E0%B8%99%E0%B9%84%E0%B8%94%E0%B8%8B%E0%B9%8C-.html

---- ผมเปิดมาแล้วสะอาดปราศจากสนิม อลูมิเนียม แค่เช็ดก็ใหม่เอี่ยมเลย  ถ้าไม่มีการชุบมาละก็  ซีกน้ำร้อน  จะเกิดได้ง่ายมาก    แต่ที่น๊อทหลวมเพราะ เกิดจากยางปะเก็นมันต้องเจอร้อนจัดแล้วก็เย็นอยู่ตลอดเวลากลับไปกลับมาทั้งวัน  มันย่อมแปรสภาพเป็นยางเริ่มแข็งไม่ยืดหยุ่นแต่หลังจากนั้นไม่นาน  มันมีน้ำเริ่มซึมออกมาจากรูน๊อทภายในทั้ง 4 ตัวนี้ ออกมาหาแผ่นปะกับหม้อซึ่งเป็น Aluminium แต่แผ่นนี้เป็น Alumium เฉยเฉย เมื่อเจอกับน้ำ และมันก็ทำ Oxidation ได้และกัดกร่อนพร้อมกินเนื้อโลหะ และเริ่มบวมปูดดันแผ่นปะกับออก น็อทก็เริ่มคลาย อากาศก็เริ่มซึมเเข้ามาร่วมด้วยช่วยกัน Oxidation อีก  เมื่อบวมดันออกมาน็อทก็คลายมาเรื่อย บางทีนะลองเอามือหมุนน็อทยังหมุนได้ก็มี  ของผมเป็นที่ 20000 โล  พอเปิดมาหาที่มาโอ้ว  แผ่นปะกับมันเริ่มผุบางบาง  ตอนล้างหม้อก็เอากระดาษทรยน้ำละเอียดถูขัดเรียบ ก็เรียร้อย
 
---- เคยคิดว่ามันเหมือนกรดกัด แล้วผุ ช่างทั่วไปเรียกขี้กลาก  อันนี้เห็นภาพดี   หรือเกิดจาก 2 อย่างรวมกัน ผมรู้ไม่ถึงตรงนั้นครับ  แต่ที่เป็นห่วงให้ตรวจขันดู  ก็เห็นว่าแค่ลองขันดูไม่ต้องลงทุนมาก  แต่ถ้าโชคดีเจอก็ช่วยให้ปลอดภัยไปอีกขั้น เพราะน๊อทยาว 4 ตัวนี้ มีผลกับปะกับซีกฝั่งน้ำแก็สด้วยทำให้มีกลิ่นหอมออกมา คือแก็สซึมที่อีกด้านได้  สังเกตดูจากกลิ่นก่อนติดเครื่องตอนเช้า  ก่อนติดเปิดฝากระโปรงแล้วดมดู  อย่าเพิ่ง start เพราะพัดลมจะไล่มันออกไปก่อนทำให้เราไม่รู้ครับ  ที่จริงแล้วต้องไม่เห็นเลยว่าในห้องเครื่องจะอนุโลมให้มีกลิ่นแก็สได้ เพราะถ้ามีก็คือรั่วและซึมแน่นอน   รถผมและเพื่อนก็ไม่มีกลิ่นเลย  รอยต่อทุกชนิดเกี่ยวกับแก็สในห้องเครื่องมันตรวจดมกันได้ง่ายไม่ยากอะไรเลย   เพราะฉนั้นเราไม่อนุโลมให้กลิ่นเลย จะปลอดภัยกว่าแน่นอน  เวอร์ไปไหม  คำตอบไม่เลยครับ มันต้องเป็นอย่างนั้นถึงจะถูกต้อง  LPG เรามีทั้งแรงดันที่ไม่มาก  และแถมมีกลิ่นให้รู้ด้วย  ไม่ยากในการควบคุมเลย

บันทึกการเข้า

เพื่อประโยชน์โดยรวมของสมาชิก  เราจะทำต่อไป....
ed hongtong
Newbie
*

like: 10
ออฟไลน์ ออฟไลน์

กระทู้: 121


« ตอบ #9 เมื่อ: มิถุนายน 24, 2013, 05:39:52 pm »

     ต้องไม่มีกลิ่นเลยครับ ถูกต้องแล้ว เพราะหากถ้ามีแล้วมันไม่สามารหายเองได้ มีแต่จะรั่วเพิ่มขึ้น หากมี ต้องหาจุดให้เจอและแก้ไขครับ
บันทึกการเข้า
skanet
Pajero Sport 2.4GLS ID: 2718
Jr. Member
**

like: 5
ออฟไลน์ ออฟไลน์

เพศ: ชาย
กระทู้: 494


Happiness


« ตอบ #10 เมื่อ: มิถุนายน 27, 2013, 06:42:34 am »

กรองตัวใหม่ผลการใช้งานเป็นยังไงบ้างครับ​ ทางหงส์เริ่มปล่อยให้ลูกค้าไปบ้างแล้วยังครับ​ ดูจากสเปค​ แล้วน่าจะดีกว่าตัวเก่าน่ะครับ​ good
บันทึกการเข้า

ขอบคุณมิตรภาพดีๆ ณ.สถานที่แห่งนี้น่ะครับ
ed hongtong
Newbie
*

like: 10
ออฟไลน์ ออฟไลน์

กระทู้: 121


« ตอบ #11 เมื่อ: มิถุนายน 30, 2013, 11:25:45 pm »

ทุกวันนี้ที่ติดใหม่และ เปลียนตอนเช็คระยะ ให้แบบนี้หมดแล้วครับ
บันทึกการเข้า
butterfly
Go go go
Newbie
*

like: 3
ออฟไลน์ ออฟไลน์

กระทู้: 107



« ตอบ #12 เมื่อ: กรกฎาคม 02, 2013, 01:03:32 pm »

เอ เพิ่งติดที่หงษ์เมื่อวันเสาร์ ยังเป็นแบบกระดาษอยู่ครับ
บันทึกการเข้า

สายลมหนาวพัดโบกโบย
KOB2009
Newbie
*

like: 1
ออฟไลน์ ออฟไลน์

เพศ: ชาย
กระทู้: 182



« ตอบ #13 เมื่อ: กรกฎาคม 02, 2013, 07:51:08 pm »

ราคาเท่าไรครับ(กรองแก๊ส)
บันทึกการเข้า
tepanan_not
ID 3630
Jr. Member
**

like: 22
ออฟไลน์ ออฟไลน์

เพศ: ชาย
กระทู้: 897


PJS V.6 Donmuang


« ตอบ #14 เมื่อ: กรกฎาคม 02, 2013, 09:36:36 pm »

เอ เพิ่งติดที่หงษ์เมื่อวันเสาร์ ยังเป็นแบบกระดาษอยู่ครับ
ขอถามหน่อยครับกรองแก็สที่เห็นเป็นตัว 1 ออก 2 ใช้ป่าวครับ รถป๋าเป็น 2.4 หรือ V.6 ครับ
บันทึกการเข้า

ไม่มีใครจนเกินกว่าจะให้คนอื่นได้
หน้า: [1] 2   ขึ้นบน
  พิมพ์  
 
กระโดดไป:  

Powered by SMF 1.1.18 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
by Pajerosport-Thailand TEAM
หน้านี้ถูกสร้างขึ้นภายในเวลา 0.042 วินาที กับ 20 คำสั่ง